Oamenii despre oameni

Cu toate ca am invins moartea, asa cum relateaza un recent articol despre mine, pe care il puteti gasi aici, si un altul care spune despre mine ca am reusit sa fac din handicap un succes, vezi aici, cu fiecare zi care trece gasesc acest dribling al mortii o amprenta care ma impinge sa analizez profund „institutia” numita „om” in urma impresilor generale despre cum privesc si modul cum se raporteaza oamenii la ceilalti oameni, cae este pana la urma raportul dintre semeni.

Scriu acest articol de doua zile, il sterg si il rescriu din nou si, din pacate, esenta care reiese este tot acida, aspectele negative inclina o balanta, destul de dezechilibrata din si in toate punctele de vedere, depasind o asteptare idilica a unui echilibru, pe care eu il consider normal. Poate singura problema este modul meu de perceptie a ceea ce inseamna comportamentul oamenilor unii fata de ceilalti, poate asteptarile mele sunt prea mari in raport cu posibilitatile pe care le detinem, poate privesc lucrurile dintr-un punct de vedere prea perfectionist, dar una peste alta, incerc sa atrag atentia celor care doresc si a caror timp, alaturi de celalalte prioritati, le permit sa analizeze ceea ce se intampla in jurul lor. Se prea poate ca rezultatele analizei lor sa contrazica mesajul indus de acest post, sau dimpotriva, sa-l argumenteze din alte perspective cu influente personalizate de individualitatiile lor. Sincer, sunt curios de o posibila comparatie de opinii, dar probabil va ramane doar o curiozitate…

In argumentarea pozitiei mele pot sa aduc doar cateva simple si sintetice exemple, care puse cap la cap, au conturat aceasta concluzie. Pot sa amintesc doar cum este privit un individ de un alt individ raportandu-se doar nivelul de satisfactie financiara, cat de usor aparenta imbracamintei, a diferitelor achizitii materiale de care unul sau altul are sau nu parte, iar in urma acestor „analize imagistice”, cu impact aparent contureaza o imagine sau eticheta pe care o primesc unii de la altii si/sau viceversa. Nu mai are rost sa amintesc si aspectele care tin de estetica pe care mama natura ne-a oferit-o sau nu. Este unul dintre cele mai sensibile prioritati pe care ne asezam sentimentele si intreg parcursul uman din punct de vedere relational, care se dovedeste a fi atat de fragil, schimbator… Este oarecum frustrant, dar face parte din experienta doveditoare a vietii la final de drum, pana la urma sunt criterii de selectie si departajare in complexitatea socio-umane pe care o traim inevitabil in drumetia pamanteana pe care o exersam.

Oamenii se vor raporta in permanenta la ceilalti oameni, ii vor critica, ii vor privi cu satisfactie, dar intotdeauna fiecare va cauta ca in urma acestui exercitiu sa iasa castigator, este probabil o scapare a ratiunii umane cu privire la sine…

Un gând despre “Oamenii despre oameni

  1. Dragul meu,
    Mi-as dori mai intai sa nu dai comentarul meu. Poate nu sant cea mai inzestrata sa vin acum cu el, insa am citit de cateva zile articolul tau si ma preocupa, pentru ca inteleg ceea ce spui. Sant absolut pe aceeasi lungime de unda cu tine.
    … Da! Este trist ca omul inca mai este la vanat, la facut selectii, la dat la o parte… Intr-un cuvant cred si eu ca ratiunea lui nu este prea departe de Neanderthal, chiar daca multi or zice altceva.
    … Articolul tau chiar mi-a dat ideea sa scriu ceva… poate n-am atins bine coarda, sau poate adevarul este prea in ochi aruncat, sau poate am dat gres cu incercarea aceasta. http://wp.me/p3ncfC-VH
    … Vroiam de fapt spune, ca nu numai cei dezavantajati vizibil de soarta, au deziluzii in relatia om-om. Decand tot citesc si eu pe aici, mai mult poezii… pentru ca sant mai concise si nu am atata timp… constat ca santem ca un club al inimilor frante si al deziluzionatilor. Putini scriu iubirii curate, sincere, durabile, gata sa stea ca o piatra impotriva incercarilor si sa creasca si mai bogata apoi… ca sa se redescopere si sa inteleaga mai bine sensul vietii.
    … Eu cred ca tu, dupa toate piedicile de inceput pe care nu cred ca multi dintre ceilalti (fara probleme de genul asta) le-ar fi invins si dupa cele ce ai realizat… Ce tot asa, nu oricare le poate dovedi… AI tot motivul sa fii mandru de tine!… Si as mai zice, nu uita asta!… iar daca mai vine cate o deziluzie in ceea ce priveste animalul om, spune-ti mai degraba ca tu esti un invingator! Asa te vad eu!
    … Si, deziluzii au toti… Santem un fel de viemuiala si cine da din coate ajunge mai sus. Asta nu inseamna ca cei mai buni ajung acolo!
    … Asa sant incoltiti oamenii care mai detin niste valori interioare sa fie mai degraba supusi acestor existentiale intrebari, care te pot intr-adevar macina.

Lasă un răspuns

