Preambul – Lansare de carte

Mă pregătesc de unul dintre cele mai importante momente din viața mea, de până acum, lansarea primei mele cărti, intitulate ~Dizabilitatea în experiențe. Gânduri…Cuvinte…Simțiri~ și presimt că emoția momentului va fi pe măsură, așa că voi înșira în cele ce urmează, câteva dintre motivele care m-au determinat să recurg la acest gest, sub forma unui preambul al lansării propriu-zise.

Dizabilitatea reprezintă un subiect ”întortocheat” din perspectiva cunoașterii și al întelegerii din partea celor care nu trăiesc acest fenomen. Este o condiție, parte a vieții, pe care unii dintre noi o experimentăm în afara voinței noastre din varii motive și sub diferite forme, iar alții o înțeleg, sau încearcă să o înțeleagă atât cât le permitem, ce înseamnă cu adevărat. De cele mai multe ori, această condiție este văzută și interpretată greșit și toată lumea se întreabă de ce, ”cauzele” sunt împărțite, iar rezultate sunt cele pe care le știm, pe care le trăim și care ne dor. Încercăm să obținem înțelegere, în ”calitatea” considerată ingrată a persoanei cu dizabilități, prin lupta pe care o ducem la nivel individual sau prin intermediul familiei, apropiațiilor care știu cu adevărat ce presupune acest lucru și negăsind roadele așteptărilor pe care le avem, renunțăm prea repede și prea ușor. Ca să putem înțelege un lucru trebuie mai întâi să îl cunoștem, iar în condițiile unor cunoștințe bine definite, reale dar neluate în seamă putem crede că cei de lângă noi dau dovadă de rea-credință în înțelegerea și raporturile pe care le au în privința condiției speciale.

Mi-au trebuit ani să înțeleg acest lucru și atunci când am realizat cu adevărat am hotărât să pun câteva experințe și gânduri între coperțile unei lucrări pentru a oferi o altă perspectivă de a privi și înțelege dizabilitatea celor care doresc acest lucru. Consider că acestă carte reprezintă o ușă deschisă care duce dincolo de valul aparenței dizabilității, care oferă posibilitatea cititorului să treacă dincolo de bariera ridicată de lipsa ”normalității”… Dansul, cântatul, mersul pe bicicletă, orice lucru banal se poate înțelege mult mai ușor și în amplitudinea sa în momentul practicării, însă dizabilitatea este mai greu de experimentat, dar nu imposibil (probabil într-o viitoare postare voi prezenta câteva modalități prin care cineva poate intra în pielea unei persoane cu o diferită formă de dizzabilitate extrem de simplu), iar în acest caz trebuie găsită o altă cale de a intra in culisele acestei condiții și așa am găsit ca potrivită această formă de prezentare-cunoaștere a unei stări vulnerabile. Nu a fost ușor însă dizabilitatea presupune o stare de invingător și nu de invins, iar acest lucru a însemnat impulsul de care aveam nevoie în acest demers. Viața mea, asemenea celor aflați în aceași situație, reprezintă o luptă continuă dar este important ca cineva să depășească această graniță și să facă un pas înainte în războiul surd împotriva ”morilor de vânt”, în care fiecare dă dreptate propriilor puncte de vedere care de fapt se află în planuri paralele, în neconcordanță cu realitatea. În acest fel schimbarea este imposibilă iar frontul se va adânci tot mai tare…

Un alt motiv, cu o importanță la fel de mare precum cea prezentată anterior, este reprezentat de modul în care înțeleg să cer ajutor și totodată în dorința mea de a rupe legătura strânsă între condiția dizabilității și cerșetoria. Am mai scris despre cum este asimilată această ”îndeletnicire” cu o condiție specială, aspect care mă doare extraordinar de tare. Este un stigmat dureros, periculos, dăunător pentru o societate din nenumărate puncte de vedere, care trebuie schimbat din interior și foarte repede pentru că în caz contrar se poate aluneca pe o pantă nefericită și ireversibilă. Formarea profesională și încăpățânarea particulară de care dau dovadă m-au împins spre o altă perspectivă cu privire la solidaritate, la ce înseamnă acțiunea, activitatea socială și declanșarea manifestării sentimentului de solidaritate. Acolo unde există posibilitatea de a oferi ceva, orice, în schimbul unui ajutor care este necesar la un moment dat, nu trebuie să existe urme de rețineri, iar acesta este unul din modurile prin care se poate schimba percepția asupra cerșetoriei. Atunci când ti-e foame nu cere un pește ci mai degrabă o undiță și învață să pescuiești…, țin foarte mult la acestă zicală și de aceea o repet de câte ori am ocazia, cu scuzele de rigoare.

Pentru că tot aminteam de solidaritate, sunt extrem de fericit să adun lângă mine toți cei care involuntar se vor apropia și vor pune umărul la sprijinirea demersului pe care doresc să îl inițiez de multă vreme și care nu a fost posibil până în acest moment din cauza lipsei resurselor finaciare. Este vorba de promovarea unei suferințe rare, boala denumită Distonie, prin intermediul viitoarei asociații, care sper să își pună bazele cu această ocazie. Țin să amintesc și să mulțumesc încă o dată tuturor celor care au fost aproape de mine și de proiectele pe care le-am desfășurat până în prezent și în avans celor care vor răspunde apelurilor mele viitoare. Împreună putem să-i ajutăm pe cei care au nevoie cu adevărat de sprijinul nostru, să nu aibă parte de problemele și lipsurile pe care eu le-am avut în toată această perioadă, sprijin de care eu nu am avut parte atunci când am avut cea mai mare nevoie.

Nu în cele din urmă, prin intermediul acestui demers voi continua lupta cu dizabilitatea de care am parte pentru a continua drumul spre viitor, unul mai bun și mai cald, spre care privesc cu speranță și încredere și spre care voi înaintea alături de fiecare dintre voi.

Vă mulțumesc, vă iubesc și mai spun doar atât: povestea merge mai departe….

Lasă un răspuns

