Competitia dizabilitatii

Intr-o sinteza scurta, asa arata povestea pentru care am lansat solicitarea de sustinere in randul dvs. Multumesc tuturor pentru vorbele frumoase, de incurajare si suport, inseamna foarte mult pentru mine. Competitia este deosebita, deoarece fiecare experienta prezentata alaturi de multe altele care se afla ”in spatele cortinei”, merita atentia noastra a tuturor. Motivul pentru care am decis sa prezint povestea mea este acela de a arata o alta perspectiva a conditiei pe care dizabilitatea o impune in viata unei persoane, in speta, modul in care vad si traiesc viata…. Votul continua pana 24 noiembrie si puteti vota aici. Va astept alaturi….

 

Realizarile persoanei cu dizabilități în domeniul academic / educațional
Numele meu este Sorin Georgian Ionescu, mă apropii vertiginos de vârsta de 26 de ani, condimentați cu multiple și diverse experiențe.
Am absolvit cursurile la zi ale Facultății de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, secția Asistență Socială. Experiența dobândită pe băncile școlii mi-a dat ocazia să înțeleg și să accept condiția de care am parte și mai mult decât atât, a fost determinantă în implicarea mea în viața comunității din care fac parte.
Dizabilitatea înseamnă abilitate, iar experiența avută, în timpul școlii generale, în domeniul sportiv prin practicarea fotbalului la nivel semiprofesionist, este un argument infailibil. Participarea la olimpiade, la nivelul fazelor superioare, desăvârșesc afirmațiile anterioare. Iar perfecționarea continuuă pe care o urmez, în diferite domenii de activitate, arată o altă față a statutului pe care o persoană cu dizabilitate îl poate ocupa în societate.

Condiția medicală
Viața, pentru mine, a avut un start indecis. M-am născut cu triplă ștrangulare de cordon ombilical, după 24 de ore petrecute fără lichid amniotic. Acest cumul de evenimente nefericite au lăsat sechele la nivelul funcționalității (neurologice) creierului, cu manifestări progresive. După 25 de ani am fost diagnosticat cu Distonie Generalizată, după zeci de alte diagnosticări ”probabile” și tratamente aferente, fără rezultate. În prezent sunt încadrat în grad accentuat de handicap.

Barierele impuse de mediu
Cel mai mare obstacol întâlnit, dar nu de netrecut, a fost reprezentat de mentalitatea societății cu privire la dizabilitate. Este o barieră invizibilă dar previzibilă, pe care am depășit-o treptat cu suportul celor care se constituie în excepția majorității.
Mi-am construit propria condiție socială plecând de jos, am urmat cursurile școlilor normale, m-am implicat fără a ține cont de ”glasul răutacios” al celor din jur, dar nu a fost mereu la fel de simplu.

Impactul realizărilor în școală / în comunitate
Realizările implicării mele în viața comunitătii nu au rămas fără ecou. Recunoașterea din partea scolii a fost reprezentată de oportunitatea susținerii unei prelegeri în cadrul unui seminar despre persoanele cu dizabilități, în cadrul facultății absolvite. Mass-media locală a susținut eforturile mele de implicare și schimbare, în raport cu resursele avute la dispoziție, câteva dintre acestea sunt prezentate aici https://sorineata.wordpress.com/mass-media/ . Dar cea mai mare însemnătate în privința recunoașterii realizărilor mele din domeniul social vine din partea celor înspre care s-au îndreptat. Este necuantificabil un zâmbet, o lacrimă, un sincer mulțumesc. În rândul cercurilor de oameni din care fac parte dizabilitatea este privită într-o altă ”lumină”.

Originalitate
Se spune că înveți să trăiesti abia după moarte. Eu am experimentat acest lucru și cred că drumul meu duce spre desăvârșirea vieții. Boala de care sufăr nu cunoaște vindecare, însă reprezintă un atu în lupta de a merge mai departe. Reprezintă destinul pe care Dumnezeu L-a scris în conștiința cu care m-a înzestrat, iar acesta trebuie dus la final, nu doar pentru mine, ci pentru cei mulți, pentru învingători.

Link-uri materiale
Urmărind legăturile de mai jos puteți găsi mai multe informații despre mine și realizările mele:
Blog personal: https://sorineata.wordpress.com/mass-media/
Pagina de Facebook: https://www.facebook.com/ionescu.georgian
Site-ul viitoarei mele organizații: http://distonie.ro/index.html
Canalul de YOUTUBE: distoniainromania
Povestea mea premiata de un ziar local http://citynews.ro/eveniment-29/video-citynewsro-premiat-cele-mai-frumoase-povesti-103723
TVR Cluj – Ajuta-ma sa ajut https://www.facebook.com/photo.php?v=387779737931099&set=vb.100000972280404&type=2

Lasă un răspuns

