De ce eu, de ce mie…de ce????

Intrebari care se nasc dintr-o constiinta supusa limitei, transformate intr-o retorica normala, comuna speciei umane. Intrebari care nu imi dadeau liniste negasind raspunsurile, insa atunci nu stiam ca aceste raspunsuri se gasesc doar la divinitate. Nu stiam ca principalul scop al traiului, aici pe pamant, este acela de a cauta cele mai bune solutii si decizii pentru a ajunge la raspunsurile adevarate, acolo si atunci, la sfarsit.

Un alt aspect interesant este acela ca aceste intrebari ne invadeaza doar in momentele grele, atunci cand simtim ca nu mai gasim iesirea, si vorbesc aici la modul general pentru ca sunt convins ca multora li se intampla asemeni mie. Niciodata, sau de prea putine ori, ne ridicam astfel de intrebari in conditiile unor reusite, indiferent de planurile pe care se realizeaza. Ne-am obisnuit sa apelam la Dumnezeu doar atunci cand suntem pe marginea prapastiei, uitand in schimb sa-i multumim zi de zi pentru tot ce se intampla in viata noastra, indiferent de e bine sau rau.

Am inceput, o data cu varsta, sa inteleg ca e mai important sa gasesc calea de a ajunge la anumite raspunsuri si nu sa astept raspunsuri nesatisfacatoare. Am invatat sa-mi asum tot ceea ce imi este dat fara sa intreb de ce, sa merg inainte pentru ca inapoi nu voi gasi altceva decat ce am lasat in urma, iar ramand pe loc tintit de retorici false pierd trenul care duce la destinatie.

Ca si o comparatie, putin deplasata dar extrem de convingatoare, Iisus a fost trimis pe pamant si a indurat totul fara a intreba de ce El, a avut un rol si un scop pe care L-a dus la final. Diferenta este ca noi ne intrebam adesea de ce eu, de ce mie, de ce, de ce…  uitand ca avem de parcurs un drum, la finalul caruia vom gasi raspunsurile. Niciodata nu vom primi o Cruce mai grea decat putem sa ducem, suntem insa prea delasatori….

Voi urma drumul pana la final, atunci voi afla pentru ca eu…pentru ca mie…pentru ca, Dumnezeu are raspunsurile!!!!

Lasă un răspuns

