Opinie ~manifest~

Am tot incercat sa ma detasez de problemele si pietatea de ordin national care imi inunda zilele si traiul pe acest pamant, am eu destule probleme si nevoi la care incerc sa le gasesc raspunsuri si rezolvari, insa nu mi-e indiferenta aceasta tarisoara si oamenii de rand care traiesc alaturi de mine, nu pot! Chiar daca suna ciudat cred ca nu ar trebui sa uit ce inseamna patriotismul si iubirea de tara, de aproapele meu….

Se pare ca am ajuns la un nivel destul de coborat al limbajului, comportamentului si actiunilor pe care le intreprindem, si nu vreau sa vorbesc de undeva de sus, si ma consider inclus in acest carusel, fierb asemenea unei oale clocotind deasupra focului. Incerc sa gasesc cuvintele care sa exprime nemultumirea fata de indolenta cu care bunii mei compatrioti, unii dintre ei, privesc si actioneaza raportat la ceea ce ni se intampla tuturor. M-am saturat sa tac si sa inghit mizeria unor vorbe aruncate in fata fragila a celor care nu conteaza, pentru ca sunt prea mici, dezbinati si pierduti in nestiinta. Dar mai mult decat demagogia expimata ma doare efectul actiunilor celor care imi decid destinul pe termen scurt, mediu si lung. Privesc cu deznadejde ceea ce se intampla, raman consternat si nu gasesc explicatii, si voi incerca sa ma explic in cele ce urmeaza….

Am asteptat sa se calmeze toata tevatura cazului Nastase, iar acum vreau sa spun si eu cate ceva, prin acest intermediu ca altfel nu am cum… Observ placerea tot mai obsesiv-comvulsiva a unor persoane publice cu privire la „lupta” si varsarea de sange, care trebuie sa aiba loc, la propriu. Am ramas fara cuvinte cand am vazut cum totul este asezat in spatele unor scenarii si cum sunt suspectate actiunile tuturor, politisti, doctori, oameni de rand. Cum se interpreteaza orice cuvant, fraza sau lucru savarsit de cineva, opus ideologiei sau credintelor altcuiva. Sa revin la cazul Nastase, sunt de-a dreptul indignat de ceea ce i s-a intamplat din punct de vedere uman, nu vreau sa comentez aspectele legate de dosarul in care a fost condamnat, insa cu siguranta nu mi se pare echitabil modul la care s-a instrumentat acest dosar. Nu vreau s-i fac proces de constiinta si nici sa-i aduc argumente in favoare insa daca aceasta condamnare reprezinta simbolul coruptiei romanesti, mi se pare dezolant. Daca stam sa ne gandim, intr-o republica democrata cu o justitie impartiala si independenta Adrian Nastase trebuia cercetat si condamnat in raport cu actiunile sale in calitatiile oficiale de demnitate publica pe care le-a avut si nu intr-un mizilic acoperit cu multe semne de intrebare, unul dintre multele pe care le-a avut in acesti ani. Nastase nu a fost un providential al acestei tari, nu a fost nici unul dintre personajele biblice pictate in ctitoriile lui Becali, are destule „bube” si intrebari la care ar trebui sa ofere raspunsuri, insa nu am ajuns la nivelul si in situatia in care cutia pandorei sa se deschida. In acest caz a fost o ultima zvacnire a celui din dealul Cotrocenilor, o promisiune respectata si dusa la indeplinire, nu vreau sa folosesc termenul „politic”, in aceasta ecuatie pentru ca nu cred ca a fost asa, as inclina spre o razbunare personificata. Privind retrospectiv cam toti cei care au fost in proximitatea acestui domn si s-au degrevat de actiunile sale, mai repede sau mai tarziu, au avut de dat seama, intr-un fel sau altul, si aici fac referire la colaboratori si/sau adversari politici. Nastase a reprezentat cel mai puternic dintre acesti combatanti iar „rasplata” ii este pe masura, si aici nu ma refer in special la condamnare, ci mai ales la umilinta de care trebuia sa aiba parte, simbolic a reprezentat trofeul unei partide de vanatoare, desfasurata pe taram juridic..  S-a dovedit inca o data ca artileria grea reprezentata de institutiile de forta din aceasta tara raspunde la aceasi comanda de 8 ani…

In concluzie minciuna, ranchiuna, ura, dispretul, suspiciunea, scandalagismele, nesimtirea etc.  sunt epitete care caracterizeaza aceasta natiune, in aceasta perioada…. E tot mai dezolant, sa vezi, sa auzi, sa traiesti in aceasta atmosfera purgatorie, am senzatia ca ma pregateste pentru ceea ce va urma, dincolo de simturi, cu toata credinta pe care o am ca nu am facut chiar atat de multe rele, decizia nu este la mine, eu doar o influentez….

Inchei cu: |Fericiti cei saraci cu Duhul….|

Lasă un răspuns

