Peste 20 de ani…

A devenit celebra sintagma „dupa 20 de ani” in coloratul limbaj public din zilele noastre. Este infiorator de-a dreptul sa stai un minut si sa te gandesti ce am castigat dupa acesti ani, in urma jertei udate cu sangele celor care s-au luptat pentru o „viata noua”. Este la fel de infiorator sa ma gandesc cum arata viata inainte de fatidicul decembrie ’89. Nu am trait si nu am termeni de comparatie, deci nu pot sa ma pronunt, dar pot sa banuiesc. Pot sa ma gandesc de ce a asteptat poporul roman aproximativ 40 de ani sa guste o alta „aroma” decat cea comunista. Pot sa gasesc si un raspuns: datorita circumstantelor timpului respectiv, ok, veridic, dar pana aici cu rememberul si cu reluarea celor 20 de ani, hai sa vedem ce ne asteapta peste 20 de ani…

Am sperat si inca mai sper, indraznesc sa afirm, ca se va schimba ceva si ca drumul pe care astazi mergem va coti spre directia cea buna. DAR in contextul in care am trecut in decursul celor 20 si am ajuns in anul 2010 in care sa ne mintim unii pe altii despre orice. De la viata de zi cu zi si la modul in care traim pana la discutiile politice, discutii despre sport despre orice. Traiesc cu nelamurirea pe care am dobandit-o la sfarsitul anului trecut despre comunisti, cine sunt si cine au fost si mai ales cine mai sunt inca, poate cu timpul ma voi edifica.

Cum voi trai eu peste 20 de ani daca astazi tot ceea ce ma inconjoara se refera la minciuna la furt si la lucruri de cele mai joasa speta, sex si compromisuri. Chiar cu cateva minute in urma comentam pe reteaua de socializare Facebook despre emiusinile televizate care sunt invadate cu pitipoance si cocalari care se bat in recorduri cu si despre sex si compromisuri care compromit. Atunci gasesc un oarecare raspuns ca voi trai aproximativ la fel sau poate chiar mai prost. De ce? Pentru ca poporul se uita la otv, se uita la Happy Hour sau Acces direct, se uita la emisiuni in care oameni fac sex la tv pentru cativa banuti si mai rau, poporul cere asta. Pentru ca in loc de paine poporul se satura cu circ si cu lucruri josnice. Si pentru ca acelasi popor in majoritatea sa decide si soarta mea si viitorul meu si mai ales cum va arata peste 20 de ani.

Eu scriu pe acest blog pentru ca simt nevoia sa ma exprim, sa ma explic de multe ori, nu stiu cum as putea trai cu ingradirea acestui drept.. Cum poate arata un popor care are in fruntea sa un om care nu a reusit sa citeasca o carte in 5 ani de zile….

Asa multe intrebari si raspunsuri prea putine…. OARE vor raspunde urmatorii 20 de ani ????

2 gânduri despre “Peste 20 de ani…

Lasă un răspuns

